مخزن پلی پروپیلن

پلی پروپیلن

مخزن پلی پروپیلن

پلی پروپیلن

مخزن پلی پروپیلن

مخزن پلی پروپیلن

 

یکی از مخازن پرکاربرد جهت ذخیره‌سازی و نگهداری از اسیدهای قوی و سیالات شیمیایی با دمای خیلی بالا یا پایین، مخزن پلی پروپیلن است. این مخزن که به عنوان مخزن pp شناخته شده است، از پلیمر پلی پروپیلن ساخته می‌شود. مخزن پلی پروپیلن دارای انواع مختلفی است که جهت کاربردهای متنوعی به کار می‌روندویژگی‌ مخزن پلی پروپیلن باعث شده است که به عنوان یکی از پرمصرف‌ترین مخازن موجود در بازار شناخته شود

بهتر است پیش از معرفی و بررسی مخزن پلی پروپیلن، ابتدا با مفهوم پلی پروپیلن آشنا شویم. پلی پروپیلن یک ترمولاست است که قابل بازیافت بوده و از پلیمری به نام پروپیلن به دست می‌آید. از آنجایی که این ماده خواص کارآمد و مطلوبی دارد، از آن در ساخت کفپوش خودرو، لوله‌های تکجداره، دوجداره فاضلاب، بسته‌بندی موادغذایی، قالب‌های تزریق، روکش‌های محافظ، انواع فیلم‌، و مخازن پلی پروپیلن استفاده می‌کنند. جالب است بدانید تانکر آب پلی پروپیلن در دمای 280 درجه سانتیگراد و از پلیمریزاسیون پروپیلن به دست می‌آید‌

 قیمت مخزن پلی پروپیلن - سازنده مخازن PP - طراحی و تولید منبع پلی پروپیلن -  اوژن

 

اهمیت کارکرد و خواص مخزن پلی پروپیلن

مقاومت خوردگی بسیار عالی
مقاومت کششی
دانسیته کم
مقاومت شیمیایی عالی
هزینه کم تولیدی

عدم نفوذ آب و یا خروج مواد از مخازن

 

 

تولید مخزن پلی پروپیلن

مخازن پلی پروپیلن به دو صورت قابلیت تولید دارند. روش اول فرایند قالبگیری دورانی می باشد. در این فرایند با استفاده از پودر پلی پروپیلن قالبگیری صورت می گیرد و مخزن مورد نظر شکل می گیرد. روش بعد با استفاده از ورق های پلی پروپیلن می باشد. این ورق با ضخامت های مختلف و جهت ساخت مخازن به صورت مکعبی یا استوانه ای استفاده می شود. مخازن پلی پروپیلن بیشترین کاربرد را جهت نگهداری سیالات خورنده متعارف ( اسید و قلیا) تا ۹۰ درجه سانتیگراد را دارا می باشد. از آنجایی که مخزن پلی پروپیلن دارای دمای خمش حرارتی (HDT) بالاتری نسبت به پلی اتیلن می باشد، درجه حرارت کارکردی این مخازن بالاتر می باشد.

 

پلی پروپیلن نسبت به سایر مواد گرمانرم و پلی الفین، کیفیت برتری را ارائه می دهد و مقرون به صرفه ترین پلاستیک است. از مقاومت خوبی در برابر ضربه برخوردار است و سختی سطحی، پایداری ابعادی و مقاومت در برابر سایش بسیار خوبی دارد. پلی پروپیلن در برابر طیف گسترده ای از اسیدها، قلیاها و محلول های حلال با محدوده دمایی تا 200 درجه فارنهایت مقاوم است.

رایج ترین رنگ های آن شامل رنگ های طبیعی، سیاه و خاکستری است. رنگدانه های سیاه و خاکستری از کیفیت UV بهتری برخوردار بوده و یک لایه‌ی مقاوم در برابر اشعه UV نیز برای استفاده مخازن در فضای باز و زیر نور خورشید فراهم می‌کند.
پلی پروپیلن همچنین تا یک درجه حرارت مناسبی در برابر شعله مقاوم است. پلی پروپیلن یا pp آزمایشات USDA و مقررات FDA برای تماس با مواد غذایی را برآورده کرده است.

مخازن پلی پروپیلن نسبت به مخازنی که با مواد معمولی که قبلاً مورد استفاده قرار می گرفت دارای مزایای زیر است:

مقاومت در برابر مواد شیمیایی با خوردگی بالا

قابلیت ماشینکاری و برش آسان

وزن سبک و مقاوم

قابلیت نگهداری و تمیز کردن آسان

استحکام کششی بالا

عایق حرارتی عالی

مقاوم در برابر سایش

خواص عالی دی الکتریک

جذب رطوبت کم

طول عمر طولانی

  مخزن پلی پروپیلن - تولید کننده مخزن pp - قیمت مخزن پلی پروپیلن - مواد پلی  پروپیلن- پروتانک

صنایعی که از مخزن پلی پروپیلن استفاده می‌کنند

 

·         مخزن پلی پروپیلن کامیون فاضلاب

مخزن پلی پروپیلن کامیون فاضلاب به دلیل مقاوم بودن در برابر زنگ زدگی و خوردگی به جای مخازن فلزی استفاده می‌شوند که باعث طول عمر بیشتر و نگهداری کمتر می‌شود .

 

·         چربی زدایی مخزن پلی پروپیلن

مخزن پلی پروپیلن چربی زدایی از پلی پروپیلن با دوام ساخته شده اند. آنها به دلیل سطح بدون خوردگی غیر چسبنده برای عملیات چربی زدایی ایده آل هستند

 

·         مخزن پلی پروپیلن پردازش مواد غذایی

برای اینکه یک مخزن پلاستیکی برای فرآوری مواد غذایی استفاده شود، باید الزامات سازمان غذا و دارو (FDA) در مورد تجهیزات مورد استفاده برای تولید و جابجایی محصولات غذایی را برآورده کند. مخزن پلی پروپیلن برای فرآوری مواد غذایی به عنوان محصولات نهایی تایید می‌شوند و نه بر اساس موادی که برای تولید آنها استفاده می‌شود. از این رو هنگام خرید این مخزن‌ها به پردازش برای مواد غذایی باید اشاره کنید.

 

·         مخزن پلی پروپیلن کشاورزی

کشاورزی بیشترین استفاده را از مخزن پلی پروپیلن می‌کند زیرا انعطاف‌پذیر، بادوام، مستحکم، بادوام هستند و می‌توانند در برابر آب و هوای سخت مقاومت کنند. دو وظیفه اصلی مخزن پلی پروپیلن کشاورزی ذخیره و انتقال مایعاتی مانند سوخت، کود و آفت کش‌ها می‌باشد.  

·         مخزن پلی پروپیلن پرورش ماهی

انواع مخازن مورد استفاده برای پرورش ماهی باید مطابق با استاندارد‌هایی باشد که برای جابجایی هر محصول غذایی دیگری که توسط FDA تعیین شده است. مخزن پلی پروپیلن برای پرورش ماهی با سیستم سرریز ساخته شده اند تا به حفظ سطح آب ثابت کمک کنند.  

مقایسه پلی پروپیلن با پلی اتیلن

از جمله شباهت های این دو ماده می توان به قابلیتشان در ذخیره سازی مواد شیمیایی، اسید، خورنده و مثلهم اشاره کرد.

معمولا مخازن پلی پروپیلنی که برای ذخیره سازی مواد اسیدی کاربرد دارند به رنگ سبز و بشکه های پلی اتیلنی به رنگ سیاه هستند.

مخزن پلی پروپیلن نسبت به مخزن پلی اتیلن دارای درجه حرارت کارکردی بالاتری هستند.

مخازن پلی پروپیلن دارای خواص فیزیکی و مکانیکی بیشتری نسبت به پلی اتیلن هستند.

برای تولید، مخازن پلی اتیلن فرآیند ساده تری را طی می کنند و در نتیجه دارای هزینه کمتری هستند.

مخازن پلی اتیلنی برخلاف مخازن پلی پروپیلنی قابلیت ذخیره سازی مواد غذایی هم دارند

 

 

.

قیمت مخزن پلی پروپیلن

قیمت مخزن پلی پروپیلن نسبت به مخازن پلی اتیلن بسیار بسیار بالاتر است .مخزن مورد نیاز شما مطابق با نقشه درخواستی شما حجم و قطر و طول آن مشخص می شود.

قبل از قیمت گذاری طبق محاسباتی وزن مخزن محاسبه شده و مطابق با قیمت مواد اولیه روز تعیین می شود

در هنگام خرید لازم است دقت داشته باشید که عوامل مختلفی از جمله ظرفیت مخازن، نوع صنعت، شکل مخزن، ضخامت ورقه برای ساخت مخزن، میزان مقاومت دمایی و شیمیایی، نحوه تولید آن به صورت هموپلیمر با کوپلیمر، میزان نوسانات ارزی برای تهیه مواد اولیه، نوع تجهیزات جانبی برای مانیتورینگ، ابعاد و سایز کاربردی در قیمت کلی تاثیرگذار می باشند.

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد